Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Pisula Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Autyzm
(1)
Dziecko
(1)
Mowa
(1)
Mózg
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Cognitive Neuroscience : od badań mózgu do praktyki psychologicznej)
Bibliogr. s. 165-176. Indeksy.
W najnowszej książce profesor Grażyny Krasowicz-Kupis na pierwszy plan wysuwają się zagadnienia związane z pojęciami stosowanymi dość często na świecie, lecz wciąż względnie nowymi w Polsce, mianowicie: "zaburzenia rozwoju językowego" i "specyficzne zaburzenie rozwoju językowego" (ang. specific language impairment - SLI). Autorka porządkuje kwestie terminologiczne związane z oboma pojęciami oraz przedstawia zagadnienia rozwojowe, tworząc w ten sposób kontekst dla rozważań nad najnowszą wiedzą z omawianej dziedziny, a szczególnie neurobiologicznego podłoża zaburzeń rozwoju językowego, oraz nad kwestiami praktycznymi, czyli diagnozą i terapią.Książka jest adresowana zarówno do logopedów, jak i do psychologów, ponieważ poruszane w niej zagadnienia są związane z obiema dyscyplinami wiedzy. Jej celem jest zwrócenie uwagi specjalistów na problematykę deficytów w przyswajaniu języka, która jest bardzo ważna przede wszystkim w kontekście rozwoju dzieci borykających się z trudnościami, ale także ze względu na coraz większą skalę zjawiska oraz niską skuteczność dostępnych form terapii. Omówienie najnowszych badań oraz refleksja nad praktyką pomogą specjalistom starannie dobierać wiarygodne metody terapeutyczne w codziennej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cognitive Neuroscience : od badań mózgu do praktyki psychologicznej)
Autor
Forma i typ
Temat
Tytuł serii: Cognitive Neuroscience
Bibliogr. s. 139-170. Indeksy.
Najnowsza książka profesor Ewy Pisuli zawiera dogłębną refleksję dotyczącą podstaw teoretycznych, czyli terminologii związanej z autyzmem i klasyfikacji tego zaburzenia, wnikliwy komentarz do danych epidemiologicznych, a także niezwykle szczegółową analizę aktualnego stanu badań w zakresie: szeroko rozumianej charakterystyki autyzmu i jego przyczyn oraz bieżącej praktyki klinicznej. Liczba badań z udziałem osób dotkniętych autyzmem może wskazywać, że zaburzenie to zostało dość dobrze poznane. Autorka - pokazując, ile już wiadomo i jak można to wykorzystywać w codziennej pracy terapeutycznej - uświadamia czytelnikowi, jak wiele jest jeszcze niewiadomych, zwłaszcza w dziedzinie złożonej, wieloczynnikowej etiologii zaburzenia.
Rozdział 1. Terminologia, klasyfikacja i epidemiologia autyzmu * 1.1. Kontrowersje wokół terminologii i klasyfikacji * 1.2. Dane epidemiologiczne * Rozdział 2. Kliniczna charakterystyka autyzmu * 2.1. Funkcjonowanie społeczne * 2.2. Komunikowanie się * 2.3. Ograniczone wzorce zachowania, aktywności i zainteresowań * 2.4. Przetwarzanie informacji sensorycznych * 2.5. Zaburzenia towarzyszące autyzmowi * 2.6. Przebieg rozwoju i prognozy * Rozdział 3. Przyczyny autyzmu * 3.1. Czynniki genetyczne * 3.2. Czynniki środowiskowe * 3.3. Neuroanatomiczne i neurofunkcjonalne korelaty autyzmu * Rozdział 4. Autystyczny umysł * 4.1. Teoria umysłu * 4.2. Funkcje wykonawcze * 4.3. Centralna koherencja * 4.4. Profil zdolności intelektualnych * 4.5. Zdolności empatyzowania i systemizowania * Rozdział 5. Neurobiologia autyzmu a praktyka kliniczna * 5.1. Diagnoza (wczesne wykrywanie) * 5.2. Wspieranie rozwoju
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16071 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.03.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej